Lp.
|
Nazwa projektu/programu
|
Krótki opis
|
1.
|
I
miejsce w konkursie „Phare 2001 Kompetencja Zawód Rozwój”
|
Projekt
modernizacji kształcenia zawodowego, realizowany w latach 2003 – 2004 w
ramach Programu PHARE 2001 „Promocja Zatrudnienia i Rozwój Zasobów Ludzkich
Województwo Zachodniopomorskie 2003/2004”. Nagroda w wysokości 48 000 €
pozwoliła wyposażyć dwie pracownie telekomunikacyjno-teleinformatyczne w
najnowocześniejszy sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny.
|
2.
|
Euro
Poczta – bez barier językowych i technicznych
(Phare
2003)
|
Projekt
realizowany w latach 2004 - 2006 pozwolił na wyposażenie dwóch pracowni w
sprzęt komputerowy, biurowy i językowy za łączną kwotę 30000 €.
|
3.
|
„Wspólna
nauka Europy – ponadgraniczne kształcenie zawodowe w zawodach telekomunikacyjnych”
|
Projekt
współpracy polsko-niemieckiej w zakresie kształcenia zawodowego, realizowany
w okresie: XII 2004 – XII 2006 r. Dzięki temu projektowi młodzież ZSŁ miała
okazję wziąć udział w seminariach z młodzieżą niemiecką w Polsce i w
Niemczech oraz kształcić umiejętności językowe w bezpośrednich kontaktach z
rówieśnikami z za Odry.
|
4.
|
Dwa
projekty w ramach programu Leonardo Da Vinci:
„Europejska
praktyka zawodowa przyszłością specjalistów” oraz „Europejska praktyka zawodowa
przyszłością specjalistów IT”
|
Program
realizowany w roku szkolnym 2008/2009. W ramach projektu uczniowie ZSŁ
odbywali miesięczne praktyki poza granicami kraju, dzięki czemu zyskali nie
tylko doświadczenie w pracy w zagranicznej firmie, ale również poszerzyli
umiejętności językowe. 8 uczniów ZSŁ odbywało praktyki zawodowe w firmach
telekomunikacyjnych i teleinformatycznych na terenie cw Niemczech. 8 uczniów
niemieckich odbywało praktyki w firmach szczecińskich.
|
5.
|
Współpraca
ze szkołą w Neubrandenburgu
|
Kontynuacja
współpracy w realizacji praktyk zawodowych na terenie Szczecina – corocznie
uczniowie ze szkół niemieckich wraz z uczniami Zespołu Szkół Łączności
odbywają miesięczne praktyki w zaprzyjaźnionych z naszą szkołą zakładach pracy.
|
5.
|
Rozwój
zainteresowań młodzieży w kierunku zawodów elektryczno-elektronicznych (w
ramach EFS)
|
Projekt
realizowany w okresie: 02.02.2009-18.12.2009 w ramach POKL 9.2. Podniesienie
atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego. Udział młodzieży w projekcie
znacząco poszerzył kompetencje i umiejętności uczniów w zakresie zawodów
elektryczno-elektronicznych. Ponadto uczniowie mieli okazję kształcić
umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego technicznego.
|
6.
|
„Przedsiębiorczość
społeczna dla technika i inżyniera – PeSTI”
|
Projekt
realizowany w październiku 2011 r. Celem programu było promowanie i
upowszechnianie idei przedsiębiorczości społecznej, a także propagowanie
nowych form gospodarowania i dobrych praktyk w tworzeniu własnych miejsc
pracy. Uczniowie zdobyli wiedzę z zakresu zakładania oraz prowadzenia
przedsiębiorstwa.
|
7.
|
Szkoła
Sukcesu
– ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie
kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości,
języków obcych i ICT” (w ramach EFS) –
w trakcie realizacji
|
Od
września 2011 r. Zespół Szkół Łączności bierze udział w projekcie, który
zakończy się w czerwcu 2014 r. W ramach trzyletniego projektu
uczniowie poszerzają wiedzę i umiejętności nie tylko w zakresie
przedsiębiorczości, ale również kształcą umiejętności posługiwania się
technologiami z dziedziny IT - uczniowie pracują na platformie edukacyjnej.
Niewątpliwym atutem projektu jest kształcenie w zakresie biznesowego języka
angielskiego za pomocą nowoczesnych technik nauczania. Przyszli absolwenci
ZSŁ z pewnością będą wyposażeni w kompetencje poszukiwane na europejskim
rynku pracy.
|
8.
|
Szczeciński
program wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży - „Uczeń 2007”
|
Zajęcia
o charakterze sportowo-rekreacyjnym, rozwijające sprawność ruchową młodzieży
z dysfunkcjami ruchowymi, zaburzeniami emocjonalnymi dla uczniów o bardzo
niskim statusie materialnym; wspieranie ucznia w jego rozwoju, pomoc w
samoakceptacji, rozwijanie zdolności i zainteresowań, doskonalenie
umiejętności dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości, zachęcanie do
aktywnego trybu życia poprzez zajęcia sportowe.
|
„Latający
reporter” – program przeznaczony dla uczniów kl. I wywodzących się ze
środowisk robotniczych, którzy osiągnęli słabe wyniki w gimnazjum i mają
problem z adaptacją w nowym środowisku w wyniku zaległości w nauce i
problemów z komunikacja – ułatwianie pokonywania barier społecznych i
kulturowych, kształcenie form wypowiedzi ustnych i pisemnych, upowszechnianie
kultury języka, poznawanie „małej ojczyzny”, nabycie umiejętności
pozyskiwania, przetwarzania i upowszechniania informacji – wycieczki: teatr,
wizyta w redakcji gazety, muzeum, kino itp.
|
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki wspierające rozwój ucznia,
przygotowujące do matury – uzupełnianie wiadomości i umiejętności zgodnych z
podstawą programową, przygotowanie ucznia do matury także na poziomie
rozszerzonym, budowanie poczucia własnej wartości.
|
Zajęcia
dydaktyczno-wyrównawcze i psychologiczno-pedagogiczne wspierające rozwój
ucznia – zajęcia wyrównawcze z wiedzy o społeczeństwie dla uczniów klas
maturalnych, opanowanie umiejętności niezbędnych do zdania egzaminu
maturalnego.
|
9.
|
Programy
projakościowe
|
Wspieranie
języków obcych (j. angielski, j. niemiecki) – program mający na celu
podwyższanie poziomu wiedzy i kompetencji uczniów ZSŁ w celu zwiększenia ich
szans i wyrównania poziomu w stosunku do uczniów LO, objęcie programem
uczniów ostatnich klas, przygotowanie do matury.
|
Program
„Wspieranie ucznia w przygotowaniu do matury z matematyki -podwyższanie
poziomu wiedzy i kompetencji uczniów ZSŁ w celu zwiększenia ich szans i
wyrównania poziomu w stosunku do uczniów LO, objęcie programem uczniów
ostatnich klas, przygotowanie do matury.
|
Wspieranie
edukacji uczniów z trudnościami w procesie uczenia się matematyki –
wyrównywanie poziomu wiedzy oraz umiejętności uczniów, pobudzenie do wiary w
siebie, kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy, nauka
dobrej organizacji pracy – zajęcia dla uczniów kl. II.
|
Wspieranie
edukacji polonistycznej – kształtowanie umiejętności niezbędnych na egzaminie
maturalnym, ćwiczenia związane ze znajomością lektur, rozumieniem tematów,
poleceń sugestii interpretacyjnych, doskonalenie polszczyzny w zakresie
języka mówionego i pisanego.
|
Program
wspierania edukacji uczniów z trudnościami w uczeniu się – szkolne koło pracy
z uczniem z trudnościami z WOS - podwyższanie poziomu wiedzy i kompetencji uczniów
ZSŁ w celu zwiększenia ich szans i wyrównania poziomu w stosunku do uczniów
LO, objęcie programem uczniów ostatnich klas, przygotowanie do matury.
|
10.
|
Start
zawodowy - ścieżka między-przedmiotowa
|
Przybliżenie
młodzieży zagadnień dotyczących kierowania własnym rozwojem zawodowym,
kształcenie umiejętności odnalezienia się na rynku pracy w Polsce i krajach
UE.
|
11.
|
Młody
Ekolog – ścieżka edukacyjna
|
Kształcenie
świadomości ekologicznej; odpowiedzialność za naturalne środowisko, znajomość
relacji pomiędzy degradacją środowiska a jej wpływem na zdrowie człowieka,
współpraca z organizacjami pozarządowymi.
|
12.
|
Program
„Mój pierwszy projekt”
|
Objecie
programem uczniów kl. I, wybór tematu zgodnie z zainteresowaniami i
możliwościami ucznia, kształcenie umiejętności planowania działań,
organizowania i oceniania własnej pracy, przygotowanie do publicznych
wystąpień, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, posługiwanie się technologią
informacyjną.
|
13.
|
Zadania
publiczne z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu
|
Umiejętność
organizacji czasu wolnego, porozumiewania się w grupach rówieśniczych,
poznanie wartości płynących z rozwoju własnych zainteresowań; harmonijny
rozwój psychofizyczny dzięki ruchowi, czynnemu wypoczynkowi, kształcenie postawy
asertywnej – zajęcia sportowe, turnieje z piłki siatkowej, koszykówki.
|
14.
|
Zadanie
publiczne z zakresu przeciw-działania alkoholizmowi oraz negatywnym skutkom
konsumpcji, używania i nad-używania alkoholu
|
Podniesienie
poziomu wiedzy ucznia na temat działania i szkodliwości substancji
psychoaktywnych w kontekstach: zdrowotnym, społecznym i ekonomicznym,
poszerzenie dotychczas dostępnej oferty alternatywnych form spędzania wolnego
czasu, aktywizacja rodziców do działań przeciwdziałania alkoholizmowi –
zajęcia na basenie, turnieje w piłce siatkowej, koszykówce, gry i zabawy
ruchowe, wycieczki edukacyjne – kino, teatr, terapia pedagogiczna dla uczniów
i rodziców z rodzin dysfunkcyjnych.
|
15.
|
Animator
sportu dzieci i młodzieży w Osiedlowych Klubach Sportowych i Uczniowski
Klubach Sportowych
|
Popularyzowanie
zdrowego trybu życia poprzez udział w różnych formach aktywności sportowej,
umiejętność organizowania sobie i innym wolnego czasu, zabawa przez sport,
integracja społeczności lokalnej, przeciwdziałanie patologiom społecznym –
zajęcia i turnieje z piłki siatkowej, nożnej, tenisa stołowego, zajęcia
sportowo-rekreacyjne.
|